Skip to main content

Συστήματα κατά ISO 9001

Το διεθνές πρότυπο ΙSO 9001 αποτελεί το πιο διαδεδομένο μοντέλο διαχείρισης της ποιότητας βάσει του οποίου ένας οργανισμός δύναται να πιστοποιηθεί. Στο ΕΝ ΙSO 9001 καθορίζονται οι απαιτήσεις για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας, εφαρμόσιμο κυρίως:

  • σε οργανισμούς που επιδιώκουν την απόκτηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων,
  • σε οργανισμούς που θέλουν να εξασφαλίσουν την αξιοπιστία των προμηθευτών τους, ώστε αυτοί να ανταποκρίνονται άμεσα, έγκαιρα και αποδοτικά στις απαιτήσεις τους,
  • από τους χρήστες προϊόντων, ως μοντέλο για την αξιολόγηση της ποιότητας που προμηθεύονται.

Κύριος αντικειμενικός σκοπός των συστημάτων διαχείρισης ποιότητος είναι η πρόληψη και όχι απλά ο εντοπισμός προβλημάτων ποιότητας και η συνεχής βελτίωση.


Παρακάτω υπάρχει υπόδειγμα συστήματος διαχείρισης της ποιότητας βασισμένο στη διεργασιακή προσέγγιση.

Το ΙSO 9001 ουσιαστικά είναι ένα εξελιγμένο σύστημα διοίκησης που αφορά όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και αντικειμένου απασχόλησης. Αποτέλεσμα της χρήσης του ΙSO 9001 ως σύστημα διοίκησης είναι:

  • η μείωση του κόστους παραγωγής η αύξηση της παραγωγικότητας,
  • η βελτίωση του προϊόντος, η βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης,
  • ο αποτελεσματικός έλεγχος των εσωτερικών διαδικασιών,
  • η άριστη επικοινωνία μεταξύ των εσωτερικών διαδικασιών.

Η σημαντικότερη απόδειξη της χρησιμότητας ενός τέτοιου συστήματος για τις ανάγκες μιας επιχείρησης είναι η λειτουργία των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κόσμου έχοντας το ΙSO 9001 ως σύστημα διοίκησης και λειτουργίας.

Ενδεικτικά η διαδικασία ανάπτυξης συστήματος έχει ως εξής:

  • Στάδιο 1 (Διαγνωστική επιθεώρηση-Προγραμματισμός)
  • Στάδιο 2 (Προκαταρτικός σχεδιασμός)
  • Στάδιο 3 (Δοκιμαστική εφαρμογή)
  • Στάδιο 4 (Πιστοποίηση)

Η εταιρία έχει στελέχη πλήρως καταρτισμένα ως επικεφαλής επιθεωρητές. Ακόμα διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη συστημάτων σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001.

Πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης των επικεφαλής επιθεωρητών για συστήματα διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001